Wij vinden het belangrijk dat iedereen met respect wordt behandeld, zodat wij de mogelijkheid hebben om goede zorg te kunnen leveren. Hiervoor hebben we enkele huisregels opgesteld.
Algemene regels
- Bij calamiteiten dient u de aanwijzingen van de medewerkers op te volgen.
- Als daar reden toe is, mogen medewerkers vragen om uw identiteitsbewijs. Soms is dit zelfs wettelijk verplicht.
- De praktijk is niet verantwoordelijk voor diefstal van eigendommen in het pand of het buitenterrein.
- Drugs, roken en/of alcoholgebruik binnen de praktijk is niet toegestaan.
- We accepteren geen diefstal en vandalisme. Hiervan doen wij altijd aangifte bij de politie.
- Medewerkers gaan vertrouwelijk om met de gegevens van patiënten. Dit betekent:
- dat er geen medisch-inhoudelijke gegevens verstrekt worden aan derden zonder medeweten en expliciete goedkeuring van de patiënt.
- dat er bij doorverwijzingen naar andere behandelaars in principe alleen gegevens verstrekt worden die relevant zijn voor de betreffende behandeling.
- er alleen in uitzonderingsgevallen van bovenstaande regel wordt afgeweken, namelijk wanneer er gevaar dreigt (voor zichzelf of voor anderen) en/of wanneer de patiënt wilsonbekwaam of ontoerekeningsvatbaar is.
- Bij klachten over (het functioneren van) een medewerker kan de patiënt hier een melding van maken. Dit kan rechtstreeks bij de huisarts of door het invullen van een klachtenformulier op de website. Er treedt een klachtenprocedure in werking, waarover u als patiënt altijd geïnformeerd wordt.
- Gespreksopnames maken, fotograferen of filmen is alleen toegestaan na toestemming van een medewerker.
- Huisdieren (m.u.v. hulphonden) zijn niet toegestaan.
- Wapenbezit is niet toegestaan.
- Auto’s en fietsen dienen in de daarvoor bestemde parkeervakken c.q. rekken geplaatst te worden.
- Passanten (patiënten die niet zijn ingeschreven) betalen het consult direct na afloop per pin. U ontvangt hiervan een rekening.
Regels m.b.t. het spreekuur
- Alle spreekuren zijn op afspraak.
- De receptioniste aan de balie kan geen afspraak voor u maken. Hiervoor neemt u telefonisch contact op met de assistente, zodat zij de ernst van uw klachten goed kan inschatten.
- Een afspraak duurt 15 minuten en hierin wordt 1 klacht besproken. Indien u meer klachten heeft, dient u dit van tevoren door te geven bij het maken van de afspraak.
- Afspraken kunnen tot 24 uur van tevoren kosteloos worden geannuleerd. Zonder tijdige annulering van uw afspraak, mogen wij een wegblijf-tarief bij u in rekening brengen. Meer informatie over het wegblijf-tarief vindt u op onze website.
Regels m.b.t. omgang met elkaar
- Medewerkers en patiënten gaan op een respectvolle manier met elkaar om.
- Agressief gedrag wordt niet getolereerd.
- Geen discriminatie. Daarmee bedoelen wij iemand pesten, beledigen, belachelijk maken, uitschelden of achterstellen op grond afkomst, leeftijd, gedrag, uiterlijk of kleding.
- Geen ongewenste intimiteiten. Wij accepteren geen opmerkingen, grappen, gebaren, aanrakingen of elk ander gedrag waardoor een ander zich ongemakkelijk of bedreigd kan voelen.
- Geef elkaar de gepaste ruimte i.v.m. privacy.
- Geen gesprekken verstoren of hinderen.