Deze website gebruikt cookies om de website te verbeteren en om advertenties te filteren naar uw interesses. Als u geen cookies wilt accepteren, kunt u hier klikken voor meer informatie.

OK

Klachtenformulier

Heeft u een klacht over onze praktijk ?

De zorgverleners van onze huisartsenpraktijk doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Gelukkig verloopt het contact tussen patiënt en zorgverlener meestal naar ieders tevredenheid. Toch kan het gebeuren dat u als patiënt ontevreden bent over het handelen van de zorgverleners in onze huisartsenpraktijk, bijvoorbeeld als u het idee heeft dat u niet serieus bent genomen of de praktijk niet goed heeft kunnen bereiken. U kunt hier op verschillende manieren iets mee doen.

  1. In het algemeen kunt u de klacht het beste eerst met uw huisarts bespreken, hoe moeilijk dat voor u misschien ook is. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij ook niet proberen de klacht op te lossen.
    Bij voorkeur horen wij bij het maken van een afspraak dat u een klacht wilt bespreken, zodat wij voldoende tijd kunnen inplannen voor het gesprek.

  2. U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen via het Klachtenformulier. Dit klachtenformulier kunt u downloaden, afhalen bij de praktijk of hieronder direct online invullen.  De klacht wordt dan door onze praktijk zelf behandeld.

  3. Als de uitkomsten van het gesprek met de huisarts of de klachtenbehandeling door onze praktijk zelf niet naar uw tevredenheid verlopen, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. Deze klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem en kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.
    U kunt de onafhankelijke klachtenfunctionaris bereiken via het Klachtenpunt Huisartsenzorg Twente. Deze organisatie zorgt voor onafhankelijke  bemiddeling van klachten waarbij u en de klachtenfunctionaris op een informele manier tot een bevredigende oplossing proberen te komen. U kunt dan het klachtenformulier online invullen een klachtenbrief schrijven en deze sturen naar:
    Klachtenpunt Huisartsenzorg Twente - HDT-Oost, Postbus 1084, 7500 BB Enschede.

  4. Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de landelijke geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Zie ook de speciale Voorlichtingsfolder van de SKGE.

De wijze waarop wij de door u geuite onvrede of klacht opvangen en afhandelen is conform het landelijk model klachtenregeling.

Voornaam:
Achternaam*:
Adres:
Postcode:
Plaats:
Telefoon:
Email*:
Uw klacht*:

Verificatie*
Ter voorkoming van misbruik van dit formulier door kwaadwillende gebruikers dient u hieronder in het vakje een vinkje te zetten en eventueel de vraag die verschijnt te beantwoorden. Zonder deze stap is verzending van dit formulier niet mogelijk.